Der er ofte en fælde i ordene “efter-skoleaktiviteter’. Man kan
let mener, at eftersom disse aktiviteter efter skole, ikke er de
af stor betydning. Men man kunne ikke være mere forkert. Forskning tyder på
at børn afhente nogle af deres vigtigste færdigheder fra efter
skoleprogrammer. Det er derfor børn, der ikke deltager i nogen ekstra
skemalagte aktiviteter er generelt langsom og mindre levende.
Læringsmiljø, at man fremmer i efter-skoleaktiviteter skal
være så disciplinerede og så funktionel som fundet i skolen. Dette er
især sandt af uddannelsesmæssige efter skoleprogrammer. Dette er bedst
sted at lære barnet vigtige færdigheder som gang-ledelse og mål
indstilling. Tidsstyringsspil er en vital færdighed, men det opnås ikke nemt.
Børn har brug at føle den disciplin, der er nødvendige for at afslutte en opgave og
lykken af efterbehandling det tildelte arbejde i en bestemt tidsramme.
Børn ser for forskellige ting i en efter klasse program. Læring
miljøet bør være attraktiv, farverige og informative. Du kan bruge diagrammer,
billeder, plakater og tegninger til at sætte fut i en klasse. Yderligere ressourcer
(ressourcer, der ikke er let tilgængelige i skolen) vil gøre det
klasser interessant. For eksempel, når undervisningen en biologi lektion, tillade
barn at se gennem et mikroskop eller se dias af bakterier. Dette
vil tilføje til hans viden og også gøre ham mere entusiastiske omkring hans efter skole-program.
Disciplin er et must i efter-skoleaktiviteter. I sjov eller sport-baseret
aktiviteter, det er let for børn at træde ud af linje og vrag kaos.
Mens børn bør være tilladt at have det sjovt, bør de begrænses
fra uacceptabel adfærd. Den bedste måde at håndhæve disciplin er at lægge
regler i begyndelsen. Lad børnene, hvad der er
uacceptabelt, lige fra starten.
Belønningen er en vigtig del af enhver læringsproces. Belønningen kan være en
simple klap på ryggen eller en token for opskrivning. Motivere dine børn
til at stræbe efter højere ting ved at belønne deres resultater. Holding
konkurrencer eller sportsaktiviteter, hvor børnene kan vise deres
færdigheder er en belønning i sig selv.
Børn kan kede let, især for en pædagogisk
program. Hovedtendensen i et akademisk program er at gentage, hvad der har været
undervises i klassen og at tillade barnet at lære det hurtigt. Det er
vanskeligt at vække barnets interesse en anden gang, især når de
barnet er allerede træt af en dosis af den samme lektie. Det er bedst at
forpurre kedsomhed ved hjælp af kreative teknikker som en improviseret extempore på
ethvert emne, en quiz program eller et lysbilledshow.
Efter skole er aktiviteter bliver flere populær dag for dag. Forældre ønsker
deres børn til at lære mere. Børn har også en umættelig søgen efter
viden. I en efter-skole program, det er muligt at betale individuelle
opmærksomhed og slukke denne tørst ved hjælp af forskellige effektive teknikker.