Læringsmiljøet

Der er ofte en fælde i ordene “efter-skoleaktiviteter’. Man kan

let mener, at eftersom disse aktiviteter efter skole, ikke er de

af stor betydning. Men man kunne ikke være mere forkert. Forskning tyder på

at børn afhente nogle af deres vigtigste færdigheder fra efter

skoleprogrammer. Det er derfor børn, der ikke deltager i nogen ekstra

skemalagte aktiviteter er generelt langsom og mindre levende.

Læringsmiljø, at man fremmer i efter-skoleaktiviteter skal

være så disciplinerede og så funktionel som fundet i skolen. Dette er

især sandt af uddannelsesmæssige efter skoleprogrammer. Dette er bedst

sted at lære barnet vigtige færdigheder som gang-ledelse og mål

indstilling. Tidsstyringsspil er en vital færdighed, men det opnås ikke nemt.

Børn har brug at føle den disciplin, der er nødvendige for at afslutte en opgave og

lykken af efterbehandling det tildelte arbejde i en bestemt tidsramme.

Børn ser for forskellige ting i en efter klasse program. Læring

miljøet bør være attraktiv, farverige og informative. Du kan bruge diagrammer,

billeder, plakater og tegninger til at sætte fut i en klasse. Yderligere ressourcer

(ressourcer, der ikke er let tilgængelige i skolen) vil gøre det

klasser interessant. For eksempel, når undervisningen en biologi lektion, tillade

barn at se gennem et mikroskop eller se dias af bakterier. Dette

vil tilføje til hans viden og også gøre ham mere entusiastiske omkring hans efter skole-program.

Disciplin er et must i efter-skoleaktiviteter. I sjov eller sport-baseret

aktiviteter, det er let for børn at træde ud af linje og vrag kaos.

Mens børn bør være tilladt at have det sjovt, bør de begrænses

fra uacceptabel adfærd. Den bedste måde at håndhæve disciplin er at lægge

regler i begyndelsen. Lad børnene, hvad der er

uacceptabelt, lige fra starten.

Belønningen er en vigtig del af enhver læringsproces. Belønningen kan være en

simple klap på ryggen eller en token for opskrivning. Motivere dine børn

til at stræbe efter højere ting ved at belønne deres resultater. Holding

konkurrencer eller sportsaktiviteter, hvor børnene kan vise deres

færdigheder er en belønning i sig selv.

Børn kan kede let, især for en pædagogisk

program. Hovedtendensen i et akademisk program er at gentage, hvad der har været

undervises i klassen og at tillade barnet at lære det hurtigt. Det er

vanskeligt at vække barnets interesse en anden gang, især når de

barnet er allerede træt af en dosis af den samme lektie. Det er bedst at

forpurre kedsomhed ved hjælp af kreative teknikker som en improviseret extempore på

ethvert emne, en quiz program eller et lysbilledshow.

Efter skole er aktiviteter bliver flere populær dag for dag. Forældre ønsker

deres børn til at lære mere. Børn har også en umættelig søgen efter

viden. I en efter-skole program, det er muligt at betale individuelle

opmærksomhed og slukke denne tørst ved hjælp af forskellige effektive teknikker.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *